Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Paměť při rendrování

 Předmět příspěvku: Paměť při rendrování
PříspěvekNapsal: sob 07. led 2012 13:59:17 
Offline

Registrován: sob 07. led 2012 13:41:07
Příspěvky: 2
Čau pet5 a další. Po dlouhé době jsem se přihlásil k diskusii. Nějaký pátek (ne dlouho) pracuji s POSER 7. Nyní se potýkám s problémem. POSER mám uložen na externím terabitovým hard disku a pouštím jej na notebooku. Při složitějších scénách se občas při rendrování objeví hláška ohledně nemožností náhrát textury z důvodu nedostatku paměti. Někde mi Petr psal, že rendrování bere okolo 2 GB a on má 8 GB a je v pohodě. Otázka je odkud si program tu paměť bere, protože já mám všude aspoň 8 GB a přesto mě to občas zaskočí. Přemýšlel jsem jestli to není kabelem spojující externí hard disk a notebook (tedy, že to přes kabel je moc). Nevím jestli nejsem úplně out. Další dotaz zní, kde máte POSER nahraný vy? V PC a pracujete ted na stolním PC? Máte nějaké rady či doporučení?

Tonda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paměť při rendrování
PříspěvekNapsal: sob 07. led 2012 17:24:42 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. pro 2010 14:06:59
Příspěvky: 37
Ahoj Tondo!
Poser si samozřejmě bere objem operační paměti z počítače, na kterém je spuštěn. Jesliže máš 8 GB, problém nebudeš mít z důvodu nedostatku paměti, ale z důvodu omezení, které má 32 bitová aplikace (Poser 7) v tom, že nedokáže využít více než 2 GB paměti. Pokud pracuješ se složitější scénou a hlavně s objemnými texturami, tak ty 2 GB zaplníš velmi rychle. Pokud máš scénu objemem jen trochu za limitem, vyzkoušej možnost renderu v externím procesu, kdy se spustí vedle Poseru samostatná renderovací aplikace, která si může vzít dalších 2 GB. V reálu však takto nikdy nevyužiješ 4 GB, ale asi 2,5 - 3 GB (dohromady Poser + Renderer).
Aby jsi mohl využít veškerý objem paměti, musíš mít 64 bitové Windows a použít alespoň Poser Pro 2010, který má 64 bitový externí renderovací nástroj, nebo lépe Poser Pro 2012, který je plně 64 bitový.
Pro posouzení práce Poseru s pamětí je dobré mít spuštěné okno "Správce úloh systému Windows" a v něm si otevřít záložku "Procesy" a v ní si nastavit seřazování procesů podle využití paměti. Při renderu je pěkně vidět, jak se paměť díky Poseru zaplňuje.
Já nyní používám Poser Pro 2012 a zcela běžně během renderu složitějších scén dosahuji objemu zaplnění paměti okolo 5 GB. Nové modely do Poseru mívají také kvalitnější textury a z toho plynou stále se zvyšující nároky na paměť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paměť při rendrování
PříspěvekNapsal: sob 07. led 2012 17:35:08 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. pro 2010 14:06:59
Příspěvky: 37
Co se týče instalace Poseru, mám jej přímo v PC, ale ne na systémovém disku C, ale na disku D, společně s jeho knihovnami. Nepoužívaný materiál do Poseru v archivních zip souborech mám pak na disku E.
Instalaci na externí disk jsem nezkoušel, ale domnívám se, že to může být další z komplikací, protože aby se mohla aplikace z externího disku spustit, musí být načtena do operační paměti PC. To může zdržovat a je možné, že i během práce bude Poser neustále na externí disk sahat. Komunikace přes USB kabel moc rychlá není.
Proto doporučuji instalaci na oba počítače a případně pomocí externího disku pouze sdílet část knihoven.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paměť při rendrování
PříspěvekNapsal: ned 08. led 2012 2:20:31 
Offline

Registrován: úte 20. pro 2011 20:59:02
Příspěvky: 2
Bohužel, u programu Poser neplatí, že větší paměť má výrazný vliv na rychlost rendrování. Přičítám to naprosto mizerné optimalizaci programu. Nevím, jestli jste si někdy všimli, jak dlouho v Poseru trval po dokončení rendrování přechod zpět do okna prewiev. Po klepnutí na záložku se několik vteřin nic nedělo než se dalo zase s objekty manipulovat. Po nahrání poslední aktualizace (SP1 do Poser Pro 2012) se tento přechod řádově zkrátil. To je vliv vylepšené optimalizace výrobcem programu. Bylo by potřeba, aby podobnou pozornost věnoval celému programu. Zkoušel jsem nějaká měření a i když to ke zrychlení nijak nepomůže, výsledky jsou zajímavé, takže pokud vás to zajímá, tady jsou:
Měření probíhalo na PC s Windows 7 HP - 64 bit s šestijádrovým procesorem AMD Phenom X6 1055T s frekvencí 2,8 GHz a 16 GB operační paměti. Program Poser Pro 2012 64 bit mám nainstalovaný na systémovém SSD disku a na něm mám také knihovnu s objekty použitými ve scéně. Všechny ostatní získané modely, momentálně nepoužívané, mám na terabajtovém disku na rozhraní SATA 3. Na něj ukládám i vlastní scény protože jsou dost velké k ukládání na SSD disk.
Při měření jsem použil jednodušší scénu, která obsahuje jednu postavu V4, texturu a vlasy (tvořené síťovinou, ne dynamické). Ve složitější scéně je těchto shodných postav 6 a dva jednoduché objekty typu props. Ze složitější scény jsem provedl export všech objektů s vyjímkou objektu Ground a importoval jsem je i s texturami do 3DS Max verze 2010.
Jednodušší scénu jsem do 3DS Max neimportoval, takže nyní jen porovnání té složtější.
Obsazená paměť je před startem programů 3,1 GB, po startu Poseru 3,5 GB, po startu 3DS 3,7 GB. Start Poseru trvá 14 s, 3DS 34 s.
V komprimovaném formátu (PZZ) má scéna 538 MB, ve formátu MAX jen 99,1 MB.
V Poseru se otevírá celkem 6 minut, z toho po dobu 5 minut ukazuje celkové vytížení procesoru 22%, posledních 50 s pak osciluje od 30 do 60%. V 3DS trvá otevření této scény jen 24 s a procesor běží celou dobu na 25%.
Po otevření scény je obsazená paměť u Poseru 7,2 GB, u 3DS 5,1 GB.
Rendrování (FireFly víceméně v nastavení z instalace) trvá v Poseru bez dvou vteřin tři minuty. Téměř po celou dobu je procesor zatížen na 19%, pouze se objeví tři vteřinové špičky, kdy výkon stoupne na 80 až 90%. Teprve posledních 37 vteřin, v době, kdy se začne vykreslovat obraz, stoupne výkon procesoru na 90% a obsazená paměť je v době vykreslování 10,5 GB.
V 3DS Max trvá rendrování prakticky stejné scény s obdobným rozlišením jen 26 vteřin, procesor je zatížen na 25% a obsazená paměť je 6,2 GB.
Bohužel se tady ukazuje to, co je víceméně dobře známé. Máme stále dokonalejší a výkoněnjší počítače s více jádry, ale ne každý dokáže dobře pro ně naprogramovat tyto vícevláknové aplikace. Docela mě překvapilo, jak se počítač při načítání souborů, jejich zobrazování i rendrování vlastně fláká. Nečekal jsem, že bude vytížen na 100%, ale takových 50 až 70% alespoň v době renderingu jsem předpokládal.
Doufejme, že v dalších updatech se na to výrobce trochu zaměří, protože neustálé zvětšování operační paměti a počtu procesorů je k ničemu, pokud to program neumí využít. Vzhledem k naměřeným hodnotám jsem si téměř jist, že na dvou nebo jednoprocesorovém PC s operační pamětí 4 GB a nastavenou virtuální pamětí 10 GB by byly výsledky skoro stejné. Nevím, jestli jsou výsledky nějak ovlivněny procesorem AMD, Intel s podobnými parametry k dispozici nemám. Měření jsem prováděl na vestavěném nástroji Sledování výkonu. Pokud byste měl někdo podobné údaje s Intel procesorem, poskytněnte sem výsledky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paměť při rendrování
PříspěvekNapsal: ned 08. led 2012 16:27:22 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. pro 2010 14:06:59
Příspěvky: 37
Díky za užitečné postřehy!
Bohužel je pravda, že Poser má určitě velké rezervy v optimalizaci využití výkonu. Pokud někdo pamatuje na verze 6 a níže, tak tam to byla úplná katastrofa. Od verze 7 se to postupně zlepšuje.
Já mám pouze čtyřjádro AMD Phenom na frekveci 2,5 MHz, SATA disk, 8 GB op. paměti, GK Radeon 4830, Visty 64 bit. Pokud do scény načtu deset postav, už mám problémy s plynulým pohybem v pracovním okně.
Tak podrobná měření jsem zatím nedělal, ale pravidelně sleduji vytížení procesoru a paměti během renderu. Výsledky mám obdobné. Poser na počátku renderu, kdy načítá objekty a textury, počítá stíny, vytěžuje procesor jen minimálně. Těžko říct čím to je, možná to má na svědomí komunikace s diskem a pamětí. V tomto cyklu renderu se dramaticky plní obsah operační paměti. Jakmile render přejde do fáze vykreslování obrazu, jde zatížení všech jader procesoru na 99% (pokud současně nepracuji na počítači s jinou aplikací).
Zatím mě to tak netrápí, protože často používám ve scénách raytracing a povrchy s odrazem světla, takže není vyjímkou, že renderuji celou hodinu. Potom těch pět minut počátečního procesu renderu s nižším vytížením procesoru je skoro zanedbatelných ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paměť při rendrování
PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 17:05:53 
Offline

Registrován: čtv 12. kvě 2011 16:21:08
Příspěvky: 4
Tento problem nie je iba problemom Posera. Aj ine softy nebezia pri renderi na 100% (napr. VUE, Lightwave (u ktorom sa hovori, ze ma najrychlejsi renderer). Mam to vyskusane.
Pri renderi vzdy zalezi na tom, co v scene pouzijes - ake svetla, materialy, kameru a aky pocet polygonov. Dokonca ta ista scena moze byt vyrenderovana za 20min ale aj za 20 hod - staci ze zaskrtnes jedno policko. Pri tvorbe komixov som nahlady renderoval za 10 minut a final 16 hodin. Ta ista scena, len som pouzil depth of field.

T.j. pri porovnavaniach softov nestaci len prehodit objekty, lebo to co najviac ovplyvnuje dlzku renderu su svetla, materialy a efekty na kamere. Polygony su az na konci tohoto zoznamu.

V globale sa Poser rendererom drzi celkom slusne. Aj ked samozrejme nema na profi softy Lightwave alebo 3Dmax, ale od verzie k verzii sa render zrychluje a verzia 2012 predbehla napr. VUE


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
CoDFaction.com Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
Český překlad – phpBB.cz