Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Morph breast NGM nebo NBM

 Předmět příspěvku: Morph breast NGM nebo NBM
PříspěvekNapsal: sob 07. kvě 2011 11:42:30 
Zdar všem, tak nakonec jsem se přihlásil. Petova práce je fakt super. Tímto mu vyjadřuji svuj obdiv. Poser je fakt peklo...s tím kolik by chtel casu a kolik mu fakt davam :evil: Mam dotaz, ostatne jako vzdy :P pracuji na oblekani postav a problem mi delaji naprklad zmeny ve tvaru postavy napriklad bricha ci morphu breast pokud pouziji NGM pro V4 nejde mi pak napasovat obleceni....poradite nejak


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Morph breast NGM nebo NBM
PříspěvekNapsal: ned 08. kvě 2011 20:54:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. pro 2010 14:06:59
Příspěvky: 37
Ahoj, děkuji za podporu. Tvůj problém se dá řešit více způsoby. Předpokládám, že používáš tzv. přizpůsobivé oblečení (ne dynamické). U tohoto typu oblečení záleží vždy na jeho autorovi, kolika morph targety (dále jen MT) jej opatří. V lepších případech opatří oblečení základními MT postavy. Pokud však použiješ na postavu nějaké speciální MT, jako je například uváděný NGM, přizpůsobení oblečení není jednoduché. Sice se dá trochu poexperimentovat s jinými dostupnými MT, případně využít možnosti, že oblečení v reálném světě taky trochu upraví tvar postavy (takže u oblečené postavy dočasně potlačit účinek MT NGM), a nebo je možné zneviditelnění části postavy, která je v kolizi s oblečením a bude jím zakryta, ale zřejmě to nebude dokonalé.

1/ První možností je uprava oblečení v Poseru pomocí nástroje Morphing Tool. Spouští se pomocí tlačítka se symbolem ruky. V pracovním okně je nutné aktivovat část oblečení, kterou chceme upravovat. V záložce Create nastavíme účinek morphovacího nástroje a tím pak v pracovním okně vytvarujeme požadovaný tvar oblečení.
I když v poslední verzi Poseru je morphovací nástroj podstatně vylepšený, je práce s ním docela nepohodlná a nepřesná. Používám jej tedy jen na rychlé úpravy drobných kolizí objektů scény.

2/ Druhou možností je použití magnetu na oblečení. Magnet lze vytvořit pomocí příkazu Object - Create Magnet. Práci s magnety tady tak rychle nevysvětlím, ale můžeš se mrknout do mého překladu příručky k Poseru 7. Principy platí i pro nové verze Poseru. Osobně však s magnety moc nepracuji, protože fungují jako reálné magnety, tedy stejnoměrně v celém magnetickém poli a nejdou s nimi modelovat drobné detaily.

3/ Třetí možnost využívím nejvíce. Model oblečení si společně s postavou vyexportuji do aplikace ZBrush4, kde si pomocí dokonalých modelovacích nástrojů upravím oblečení podle potřeby a výsledek opět importuji do Poseru ve formě MT jednotlivých částí oblečení. Nedávno jsem navíc narazil na poměrně jednoduchou 3D modelovací aplikaci od Daz3D pod názvem Hexagon, která by měla být také vhodná k obdobnému účelu.

Již delší dobu uvažuji o pokračování Školy Poseru a další lekcí by měly být právě MT, magnety a taky využití aplikace ZBrush. Jedná se o dost velká, časově náročná témata a upřímně zrovna nemám dost tvůrčí energie. Ale pokusím se to napravit. Každopádně ti kdykoliv rád poradím s nejasnostmi.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
CoDFaction.com Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
Český překlad – phpBB.cz