Pokud si vytvoříš model, tak ti k němu kostru i textury udělám, ale nebude to hned, protože nyní mám hektické období. V tuto chvíli mě nenapadá, že by bylo nutné dodržovat nějaká pravidla. Doporučuji udělat postavu symetrickou v ose x, ale není to podmínkou. Co se týče velikosti a množství polygonů, tak platí, že čím méně, tím lépe, ale zase ne na úkor kvality zaoblených ploch. Přitom je třeba si uvědomit, kde budou klouby, jak se budou ohýbat a které polygony se budou přiřazovat ke kostím, navazujícím na klouby. Postoj bude dobré udělat podle základního postoje postav v Poseru. Nevím, jak jsi zdatný v Poseru, ale měl by ses podívat na různé postavy, ať víš, kolik mívají kloubů a jak je to s velikostí a množstvím polygonů. Z toho pak vyplyne reálný vzhled ohybu kloubů. Také záleží na tom, jakou budeš vyžadovat mimiku tváře. Jednoduše půjde jen prosté otevítání úst, ale různé úšklebky by bylo nutné řešit pomocí morph targetů. Co se týče obličeje, musel by se upravit nějaký z postav Poseru, ale to by bylo zase až tak moc snadné nebylo. Ohledně množství práce, potřebné na vytexturování a rozpohybování takovéto postavičky, lze ji jen těžko odhadovat. Nejedná se o nijak složité úkony, ale nalezení optimální polohy kloubu, délky kosti, rozsahu přiřazených polygonů, limitů ohybu, atd. zabere poměrně dost času. Tady nepůjde o hodiny, ale o dny práce. Osobně bych ti raději postupně vysvětlil, jak se co dělá a ty by jsi si již postavičku doladil obrazu svému.
|